כנסו לאתר החדש - מחלות, המחלות הקיימות באתר הן:
אבנים בכליות, אולקוס, אלצהיימר ועוד...

יום שלישי, 9 בדצמבר 2008

טחורים - בדיקות ואבחון

בדיקות ואבחון - טחורים

אבחון טחורים חיצוניים ע"י צפייה בלבד הינו פשוט.
כאשר מדובר בטחורים פנימיים, יהיה צורך בבדיקה ידנית ( בדיקה רקטלית), אך אפילו בדיקה זו בעייתית מבחינת אבחון כאשר מדובר בטחורים עדינים.
במקרה שיש קושי באבחון תתבצע בדיקת סיגמוידוסקופיה (בדיקת החלק התחתון של המעי הגס והחלחולת).
על מנת לשלול אפשרות של דימום ממקור אחר ולא מפי הטבעת, ניתן לבצע בדיקה מקיפה יותר הנקראת קולונוסקופיה שבעזרתה ניתן לצפות בכל המעי הגס ע"י צינור גמיש ודק שבסופו מצלמת וידאו קטנה.

טחורים - מניעה

דיאטה עתירת סיבים - יש לאכול יותר פירות, ירקות ודגנים מלאים. אכילת סיבים מרככת את הצואה ומגדילה את נפחה, מה שיוריד את המאמץ והלחץ על הורידים.
שתייה מרובה של נוזלים – כמות הנוזלים אותה יש לצרוך תלויה בגיל, מין, מצב בריאותי, רמת פעילות גופנית ופקטורים נוספים, יש חשיבות בשתיה מרובה לריכוך הצואה.
סיבים תזונתיים כתוסף – במידה ולוקחים תוסף סיבים יש לצרוך לפחות 8 כוסות מים במקביל במשך היום. אחרת הסיבים עלולים לגרום להחמרת המצב.
פעילות גופנית – יש לבצע פעילות גופנית על מנת להוריד את הלחץ על הורידים, שיכול להיווצר מישיבה או עמידה ממושכת ובכדי למנוע עצירות. פעילות גופנית גם יכולה לעזור לרדת במשקל.
הימנעות ישיבה או עמידה ממושכת – ישיבה או עמידה ממושכת ובמיוחד ישיבה תכופה על האסלה יכולה להגדיל את הלחץ על הורידים בפי הטבעת.
לא להתאמץ במהלך יציאה – התאמצות ועצירת הנשימה גורמת ללחץ גדול יותר על הורידים בחלק התחתון של החלחולת.
לא לדחות דחף לשירותים – התאפקות מובילה לכך שהצואה מתייבשת וקשה לה יותר לעבור דרך החלחולת ופי הטבעת.

טחורים
טחורים - טיפול ותרופות
לטיפול הפונקציונלי טחורים

אין תגובות: