כנסו לאתר החדש - מחלות, המחלות הקיימות באתר הן:
אבנים בכליות, אולקוס, אלצהיימר ועוד...

יום ראשון, 16 בנובמבר 2008

סיבוכים של מחלת קרוהן

סיבוכים של מחלת קרוהן
חסימה – מחלת קרוהן משפיעה על דפנות המעי הדק לאורך הזמן, חלק מן המעי נעשה דק וצר, מה שיכול לחסום את מעבר המזון לאורך מערכת העיכול. מקרים מסוימים מצריכים ניתוח.
פיסטולות - הדלקת שנוצרת במחלת קרוהן יכולה לחדור דרך דפנות המעי אל איברים סמוכים, כמו: שלפוחית השתן והווגינה, וליצור חיבור לא תקין הנקרא פיסטולה. כאשר יש פיסטולה פנימית ייתכן כי המזון יעבור מעל חלקים הנחוצים לספיגת המזון (יווצרו מחסורים תזונתיים).
פיסורה - סדק או קרע הנוצר בפי הטבעת או בעור המקיף את פי הטבעת.
תת תזונה – שלשול, כאבי בטן והתכווצויות יכולים להקשות על האכילה וליצור בעיות בספיגת הנוטריאנטים הנחוצים.
אנשים שסובלים ממחלת קרוהן חמורה עלולים לסבול מחום והקאות כמו גם מבעיות מחוץ למערכת העיכול, הכוללים: ארתריטיס, דלקת בעין, בעיות עור ודלקות בכבד ובדרכי המרה.
סרטן המעי הגס – מחלת קרוהן מגדילה את הסיכון לסרטן מעי הגס. למרות הגברת הסיכון, יותר מ- 90% מהחולים אינם מפתחים סרטן מעי הגס.

טיפול למחלת קרוהן

עד כה לא נמצא שום דרך לריפוי מחלת קרוהן, אך טיפולים רבים מסייעים בהפחתת הדלקת ובהקלת התסמינים. מטרת הטיפול היא להכניס את החולה להפוגה (רמיסיה) ולשמרה ככל הניתן.
אפשר להביא להקלה בהתכווצויות ובשלשול בעזרת תרופות אנטי-כולינרגיות (אימודיום), תרופות אנטיביוטיות ארוכות טווח - פלג'יל יכולה לסייע בהקלת התסמינים אך אם משתמשים בה לזמן ארוך, היא יכולה לפגוע בעצבים. בנוסף מחלת קרוהן שבה בתדירות גבוהה לאחר השימוש בתרופה זו.
קורטיקוסטרואידים יכולים להפחית בצורה דרמטית את החומרה של החום והשלשול, להקל על כאבי בטן ולשפר את התאבון. אולם שימוש ארוך בקורטיקוסטירואידים מחולל תמיד תופעות לוואי חמורות.
כשהמעיים נחסמים או כשהמורסות או הפיסטולות אינם נרפאות, יש צורך בניתוח. ניתוח להסרת החלקים הנגועים במעיים עשוי להביא להקלת התסמינים למשך תקופה אך אינו מרפא את המחלה. מחלת קרוהן עלולה לחזור באיזורים אחרים.
חולים מסויימים עלולים למות כתוצאה מסרטן בדרכי העיכול, העלול להתפתח לאחר מחלת קרוהן ממושכת.
כל התרופות הללו אומנם מסייעות באופן זמני להקלה על הסימפטומים אך עלולות לגרום לתופעות לוואי רבות, נזקים חמורים והמחלה לרוב חוזרת לאחר שמפסיקים עם התרופה. התרופות יכולות לגרום לנזקים רציניים ולכן חשוב לנסות לפנות לרפואה פונקציונלית, לאבחן את נטיית טיפוס ולטפל בשורש הבעיה ע"מ להימנע מהנזקים ואף להביא לרמיסיה ארוכה יותר.

אין תגובות: