כנסו לאתר החדש - מחלות, המחלות הקיימות באתר הן:
אבנים בכליות, אולקוס, אלצהיימר ועוד...

יום ראשון, 16 בנובמבר 2008

בדיקות ואבחון מחלת קרוהן

בדיקות ואבחון מחלת קרוהן
· בדיקות דם - בדיקת נוכחות נוגדנים, אך לא אצל כל החולים בקרוהן קיימים הנוגדנים.
· קולונוסקופיה – בדיקה זו, מאפשרת לרופא לצפות במעי הגס בעזרת צינור דק וגמיש המכיל סיבים אופטיים. במהלך בדיקה זו הרופא לוקח גם דגימות של הרקמה (ביופסיה) לביצוע אבחנה מדויקת יותר.
· חוקן בריום – בדיקה זו, מאפשרת לרופא להעריך את מצב המעי הדק בעזרת קרני X. לפני הבדיקה, מחדירים דרך חוקן - בריום (חומר ניגודי) אל תוך המעי.
· CT – לעיתים, חייבים לבצע בדיקת CT, בדיקה זו מאפשרת לראות פרטים נוספים ממה שבדיקה ע"י קרני X נותנת. בדיקה זו מאפשרת לראות גם את כל המעיים וגם את מצב הרקמות מחוץ למעי.
· אנדוסקופיה ע"י קפסולה – במידה והבדיקות הרגילות אינן מוצאות דבר והאדם עדיין מרגיש סימפטומים, יש לבצע בדיקה זו. בולעים קפסולה המכילה מצלמה. נלקחות תמונות שמוקרנות על גבי המחשב ובודקות אחר סימנים למחלת קרוהן. לאחר מכן הקפסולה יוצאת בשלמותה דרך הצואה. בדיקה זו בד"כ מאוד בטוחה, אך אם יש חסימה בחלק מהמעי ייתכן והקפסולה תישאר שם ולא תצא. במידה וזה קורה יש להוציא את הקפסולה בעזרת ניתוח.


תסמינים נפוצים במחלת קרוהן
סימפטומים של מחלת קרוהן יכולים לנוע מקלים לחמורים ויכולים להופיע פתאום ללא אזהרה מוקדמת.
· שלשול – הדלקת שנוצרת במחלת קרוהן גורמת לתאים באזור הפגוע במעי להפריש כמות גדולה של מים ומלח ומאחר והמעי הגס אינו יכול לספוג כמות גדולה זו נוצר שלשול.
· התכווצויות וכאבי בטן – דלקות והתכייבות עלולות לגרום לחלק מדפנות המעי להתנפח ולהפוך לצלקת. כל זה משפיע על תנועתיות מערכת העיכול, מה שעלול להוביל לכאב והתכווצות. מחלת קרוהן קלה בד"כ יוצרת אי נעימות קלה עד מתונה במעיים, אך במקרים קצת יותר רציניים, הכאב עלול להיות חמור ובנוסף גם יופיעו גם בחילות והקאות.
· דם בצואה - המזון שעובר דרך מערכת העיכול יכול לגרום לתאים דלקתיים לדמם, במצב זה ניתן להבחין בדם בהיר או בדם כהה מעורב עם צואה. ייתכן גם דימום באופן סמוי שלא ניתן להבחין בו. כאשר המחלה חמורה, הדימום יהיה רציני יותר ומתמשך.
· כיבים - מחלת קרוהן מתחילה כפצעים קטנים ומפוזרים על גבי דופן המעי. בסופו של דבר פצעים אלו הופכים לכיבים גדולים וחודרים אל תוך דפנות המעיים.
· אובדן משקל וירידה בתאבון – כאבי הבטן, ההתכווצויות והדלקת משפיעה על התיאבון ועל היכולת של הגוף לעכל ולספוג מזון.
ילדים החולים במחלת קרוהן עלולים לסבול מעיכוב גדילה.

קרוהן
בדיקות ואבחון מחלת קרוהן
לטיפול הפונקציונלי קרוהן

אין תגובות: