כנסו לאתר החדש - מחלות, המחלות הקיימות באתר הן:
אבנים בכליות, אולקוס, אלצהיימר ועוד...

יום ראשון, 7 בדצמבר 2008

פיסורה - סיבוכים

פיסורה - סיבוכים

פיסורה אנאלית כמעט ואינה גורמת לסיבוכים. אך במידה והיא אינה מחלימה, היא יכולה להפוך לכרונית. ברגע שמופיעה פיסורה, התופעה יכולה לחזור על עצמה ולהוביל לפגיעה חוזרת ונשנית ברקמות.
לעיתים, הקרע עלול להיכנס לתוך הסוגר הפנימי של פי הטבעת, שריר טבעתי שמחזיק את פי הטבעת סגור מלבד בזמן היציאות. קרע בשריר הטבעתי בדרך כלל גורם לו להתעוות, מרחיב אותו ומונע את החלמתו.
פיסורה שאינה נרפאת עלולה לגרום להרגשת אי נוחות בולטת ואז יידרש ניתוח להסרת הפיסורה והורדת הכאב.

פיסורה - בדיקות ואבחון

עריכת תשאול לגבי היסטוריה רפואית ובדיקה גופנית הכוללת בדיקה של איזור פי הטבעת. לעיתים קרובות ניתן לראות בדרך זו את הפיסורה (הקרע).
במידה ומדובר בפיסורה שהחלימה ובמיוחד אם היא דיממה, הרופא ימליץ כאןעל בדיקה נוספת, בד"כ סיגמוידסקופיה או קולונוסקופיה, ע"מ להיות בטוח שלא מדובר במחלה אחרת שגורמת לפיסורה כמו: קרוהן או סרטן בפי הטבעת. שתי בדיקות אלו מערבות החדרה של צינור דק וגמיש אל תוך הרקטום. מצלמת וידאו קטנה הנמצאת בקצה הצינור מאפשרת לרופא לראות אל תוך פי הטבעת והמעי הגס.
מתחת לגיל 50 מספיק לעשות סיגמוידסקופוה שבה ניתן לראות את איזור פי הטבעת ואת החלק התחתון של המעי הגס, כאשר מעל גיל 50 מומלץ לבצע קולונוסקופיה שבה ניתן לראות גם את כל המעי הגס, שאז יש חשש לסרטן באזור זה.
פיסורה
פיסורה - טיפול
לטיפול הפונקציונלי פיסורה

אין תגובות: